Heinäkuun hehkutuksia

”Nautin elämästä hetkestä kiitävästä etkä kyyneltä sä nää…”

Mitäpä kuuluu sinun heinäkuuhun? Toivottavasti pelkkää hyvää. 

Mikäli sujuu huonommin, niin toivon sinun selviävän.

Minä olen palaillut taas pidemmän poissaolon jälkeen hiljalleen takaisin työelämään työkokeilun muodossa.

Työkokeilu on sujunut suht hyvin, vaikka ei sitä hoitoalalla toimiessa nykyresurssit huomioiden oikein työkokeiluksi voikaan kutsua. 

Kuitenkin; teen tällä hetkellä lyhyempää päivää, joten olen jaksanut ihan hyvin.

Syksymmällä pidän hieman lomaa ja lähden reissulle pohjoiseen.

On mukavaa, kun on jotain, jota odottaa.

Muuten minulle kuuluu samaa kuin aiemminkin.

Vapaa-ajalla lenkkeilen pyöräillen ja sauvakävellen tai kävellen, sometan, kirjoitan omia juttujani ja niin edelleen.

Uudet lenkkarit piti ostaa, koska vanhoissa oli jo hävettävän paljon reikiä, enkä enää kehdannut kulkea ne jalassani lenkkipoluilla.

Eilen kävin uusilla lenkkikengilläni testaamassa Riihenmäen uudet kuntoportaat. 

Mäntsälässä onkin nykyisin useammassa paikassa kuntoportaat ja ilmeisesti lisää on vielä tulossa, jos oikein olen käsittänyt.

Itse pidän siitä, että lenkillä on nousuja ja laskuja ja koska niitä ei keskustan alueella juurikaan ole, on mukavaa, että yhden oman lenkkini varrelle sijoittuu kahdet kuntoportaat.

Olen viihtynyt uudehkossa kodissani hyvin, vaikka jos ihan rehellisiä ollaan, niin yksi naapuri hieman laskee mielialaa. Olen selviytynyt kuitenkin ainakin tähän saakka välttelytaktiikalla.

Hommasin trimmerin, kun halvalla sain ja olen aika ajoin lyhennellyt sillä pienen pihani nurmikkoa.

Istutin alkukesästä terassille köynnösruusun, harsokukan ja pari neilikkaa. Lisäksi kannoin kaupasta orvokkeja ja yksi syysasterikin tarttui matkaan.

Olen melko ylpeä takapihan kukkaistutuksistani. Kaikki kukat ovat nättejä, mutta köynnösruusu tekee aivan uskomattoman kauniit kukat. Ne tosin kukkivat mielestäni varsin lyhyen ajan.

Tarhakylmänkukat odottelevat etupihalla ensi kevään kukintaa.

Kesä on taas hujahtanut ihan huomaamatta jo tähän pisteeseen ja pian on jo heinäkuun puoliväli.

Mukavaa kesän jatkoa kaikille!

Toivottavasti saamme vielä nauttia helteisistäkin päivistä.